קורס סוד הספירות: ספירת מלכות
ספירת המלכות היא הספירה שאליה נשפך הכל , היא המלכות של האדם , הצורה שבה אדם הולך , מדבר , חי , נושם , מסתכל , שומע, מרגיש , תכונות האופי של האדם , כל המהות שלו – התדר שלו , כל מי שהוא : אם יש לו חוסר ביטחון או דימוי עצמי נמוך או ביטחון עצמי גבוהה, יהירות אובססיביות מדי , חרדתי , דיכאוני , מרגישים ריקנים או מאד גאים בעצמיכם , אנשים עם יכולת התמדה או חוסר יכולת התמדה , הסתכלות על חצי הכוס המלאה או חצי הכוס הריקה , אנשים שמתלוננים או בריאים בנפשם , שכל הזמן הכל בסדר, כל זה נקרא המלכות, התוצר הסופי של מי שאתם , האנרגיה יורדת מעולם עליון לעולם תחתון – האנרגיה יורדת מספירת
הכתר עד ספירת מלכות התחתונה , אם האנרגיה עוברת בצורה נקייה , המלכות שלכם נקייה אבל אם אחת הספירות – ספירות מלשון ספיר , אבן ספיר האור עובר דרכה , אם אתם נותנים לאור לעבור מלמעלה למטה והאור עובר דרך כל הספירות בצורה נקייה וחלקה – המלכות שלכם היא האצילות שלכם , הכבוד שלכם , אתם מכובדים , יש בכם ענווה , " ולענווים יתן חן " ואתם עולים לראש ולגדולה אתם עולים לכתר , אתם קופצים ממלכות לכתר .
אבל אם אתם לא מאוזנים בספירות ויש בכם כעס , שנאה , תאווה כבוד, חוסר אהבה עצמית , צורך בלקבל תשומת לב מהסביבה, לא מסודרים מספיק ,לא מאורגנים מספיק , יהירים , גאוותנים , בודדים או צריכים יותר מדי סביבה כלומר לא מאוזנים לא משנה במה , לא מאוזנים – ספירת המלכות שלכם היא פגומה , ספירת המלכות היא התוצר הסופי של סך כל הסלט הזה שהכנתם עם תכונות האופי שלכם , ספירת המלכות היא מייצרת את תפיסת המציאות הסלקטיבית שלכם , את מה שאתם חווים במציאות והיא על פי העבודה הפנימית שלכם , זאת ספירת מלכות .
יש מלכות ויש מלוכה , ההבדל בין מלכות לבין מלוכה זה שמלכות מלכות היא משהו טוב , מלכות זה משהו שאנשים רוצים להידבק בו, להיות דומים אליו שהמלך במלכות נותן דוגמא והשראה לנתינים שלו.
מלוכה לעומת זאת זה כאשר המלך הוא אדון ומושל ויש ניתוק בינו לבין העבדים שלו והוא מולך מלשון מלוכה , הוא הגבר , כביכול הוא הגבר , היא האשה , היא המלכה – שלא יגידו שאני איזה שוביניסט , אנשים מסוגלים להגיד הכל , משפט אחד קטן שמישהו אומר – זהו , הלך עליו , אתם יודעים איך זה בני אדם.
בכל מקרה זה ההבדל בין מלכות לבין מלוכה ואנחנו מתעסקים בספירת המלכות , לא קוראים לה
ספירת המלוכה.
שימו לב לשני הפסוקים : "כי לך אדוני הגדולה והגבורה והתפארת והנצח וההוד כי כל בשמיים ובארץ לך אדוני הממלכה " , שימו לב לפסוק הזה : כי לך השם הגדולה – ספירת החסד והגבורה – ספירת גבורה , והתפארת
והנצח וההוד כי כל בשמים, כי כל בשמיים זה ספירת הייסוד , כי לך השם הממלכה – שאנחנו ממליכים את השם עלינו מלמטה למעלה , רגע , שנייה זה קצת מורכב.
עוד פעם: שימו לב לפסוק:" כי לך אדוני הגדולה , הגדולה היא ספירת החסד והגבורה והתפארת והנצח וההוד , אילה כל השמות של הספירות כי כל בשמיים ובארץ, בשמיים ובארץ זה חיבור של ספירת הייסוד , למה ? מכיוון שספירת הייסוד היא החיבור בין העליונים – בין ספירת הכתר , במרכז ללשון , לספירת התפארת לאיבר המין זה ספירת היסוד , זה החיבור בין השמים לארץ .
אם הבן אדם שופך את זרעו לשווא , מה שלמדנו בשיעור הקודם אז הוא לוקח את כל הקדושה מהעולמות העליונים מלמעלה למטה ושופך את זה לארץ ושופך
החסד של הבורא לארץ אבל אם הוא עושה את זה בקדושה הוא בעצם מייצר אור חוזר כלפי הבורא וזה הסוד – כתוב כי לך השם הגדולה והגבורה והתפארת והנצח וההוד ולא כתוב והיסוד כתוב ככל בשמיים ובארץ כי ספירת היסוד היא כמו קו היא כמו צינור שמעביר ומוריד את השפע לעולמות תחתונים ולכן אנחנו לא שופכים את הזרע לשווא , זה הרעיון הקבלי העמוק שיושב מאחורי העניין הזה של הפגם בברית . המשך הפסוק אומר לך השם הממלכה ולמעשה הפסוק הזה הוא רמז על זה שיש לנו ספירות – כי לך השם הגדולה – ספירת החסד , למי שייכות הספירות האלה? לקדוש ברוך הוא , הוא ברא את הספירות והוא ברא את העולם באמצעות הספירות .
עכשיו שימו לב לדבר גדול : הבורא יש לו אינסוף ספירות אבל הוא בחר לברוא אותנו בספירות הספציפיות האלה על מנת שנוכל לקיים את המציאות מתוך הספירות האלה.
כמו המשל שנתתי לכם עם בית הבובות – לקחנו בית בובות שעשינו אותו רק מברזל ובד , הפחנו רוח חיים בברזל והבד , הפכנו את זה לנשמת חיים , הבובות התחילו לדבר , הם לא מבינים מה זה פלסטיק .
אותו דבר אנחנו אנחנו לא מבינים מה זה ספירת הקוקי שמוקי כי אין לנו את ספירת קוקי שמוקי. יש לנו רק את הספירות שאנחנו חיים בהן ואנחנו כבולים בתוך המטריקס של הספירות שנבראנו בהן – יש בנו חסד, יש בנו דין , יש בנו שילוב , יש לנו טקטיקה של ממזריות , יש לנו יצריות ויצירתיות , יש לנו אפשרות להביא רעיון , לחשוב על הרעיון , לנתח את הרעיון וליישם אותו בספירת הדעת , ולבצע אותו בספירות ולהביא תוצר גמר סופי .
ספירת מלכות היא למעשה התוצר הסופי שאליו הכל נשפך .
אז ספירת המלכות בעצם רמוזה בפסוק " כי לך השם הגדולה והגבורה והתפארת והנצח וההוד ככל בשמים ובארץ – ספירת היסוד , לך השם הממלכה".
הקדוש ברוך הוא ברא את העולם בספירות והקדוש ברוך הוא ברא את העולם במיליארדי שנים , היו פה הרבה בני אדם , חכמת הקבלה לא אמרה מעולם שהאדם הראשון הוא האדם הראשון , בעל הסולם הוא חרדי , בכתבים של בעל הסולם ניתן לראות במפורש שהוא כתב שהאדם הראשון היה המקובל הראשון והאדם נברא בשישה ימים לא העולם נברא בשישה ימים – כלומר האדם שהם הספירות .
הקדוש ברוך הוא רצה לברוא עולם : ספירת הכתר, חשב על רעיון איך לעשות את זה , ניתח את
הרעיון איך לעשות את זה ואז ברא את היום הראשון .
ביום הראשון נבראה ספירת החסד, ביום השני נבראה ספירת הגבורה, ביום השלישי נבראה ספירת התפארת , ביום הרביעי נבראה ספירת נצח , יום חמישי הוד יום שיש יסוד נבראה ושבת המלכה היא שבת המלכות , היא השבת המלכה , עכשיו שימו לב לדבר מדהים: ביום ראשון נבראו השמים והארץ, השמים הם החסד , חסד יורד על הארץ , ביום השני הפריד הקדוש ברוך הוא בין המים שמתחת לרקיע לבין המים אשר מעל לרקיע כלומר מים זה חסד , הפריד בין החסד לבין העולם הזה שיש בו דין ובאמת אם אתם צריכים לדעת – לא ניתן לחטוא בחיים שלאחר המוות , ניתן לחטוא רק פה כי יש לנו בחירה אם לעשות טוב או לעשות רע , זה נקרא לחטוא .
כל היהדות, כל הקבלה בשפה אחרת מפיו של חילוני , חרדי לשעבר – איך פתאום הדברים נראים
אחרת? אז יום ראשון נבראה ספירת החסד ויום שני גבורה וכן הלאה וכן הלאה בשאר הספירות, יום
רביעי נבראה ספירת הנצח שמסמלת את הנצחיות , בגלל זה נבראו הכוכבים ביום הזה , זה קצת ארוך אבל זה בעצם האור , בכל מקרה מה שאני מנסה לומר זה האדם נברא בשישה ימים כלומר התודעה של האדם והדברים שמהם מורכבים האדם – זה נברא בשישה ימים, איך נבראו ששת הימים האלה ומוגדרים כדשא וכחי צומח דומם אלא הם רמות של תודעה בהתפתחות האדם , את זה אני אלמד אתכם בהמשך ובעתיד , כרגע רק תדעו שהספירות נבראו בשישה ימים והם בעצם הספירות של האדם וביום השישי גמר המלאכה לקראת יום השבת שהיא שבת המלכה שהיא ספירת המלכות.