קורס איזון הנפש: שיעור תשיעי

למדנו שהרצון לקבל זה נפש , הרצון להשפיע זה רוח והנשמה היא החיבור ביניהם ואדם צריך להיות מאוזן בין כל כוחות נפשו , ועכשיו אנחנו מבינים את כל חכמת הקבלה על פי האיזון כי התורה היא בעצם תורת האיזונים וכחמת הקבלה היא מסבירה לנו את השכל שבתורת האיזונים ולכן כתוב בתורה במעמד הר סיני – כתוב בני ישראל אמרו נעשה ונשמע.


הם קודם כל אמרו תביא לנו את התורה , אנחנו רוצים קודם כל את הכלים , אנחנו רוצים לדעת מה זה תפילין מה זה שבת , תביא לנו את המצוות הלא שכליות , אנחנו נעשה , אחר כך אנחנו נשאל שאלות למה אנחנו עושים.
אבל בני ישראל חטאו והם לא שמרו שבת ולא הניחו תפילין והם אמרו – מה זה השטויות האלה לקשור רצועה מתה , פרה מתה נקשור על היד ? נו באמת , מה אני צריך לשמור שבת? זה פרימיטיבי.

לצפייה בקורס המלא לחץ כאן

עכשיו נלמד על השבת כמה היא קדושה ומיוחדת אבל במיוחד בשבילכם , גם בשביל מי שלא יהודי , אני רוצה שתשמעו את השיעור הזה עד הסוף – כמה אתם מיוחדים בעיני הבורא , מי שילמד את חכמת הקבלה יראה כמה הוא מיוחד באופן כללי , זה לא קשור לגוי ויהודי בכלל אבל בואו תראו מה זה שבת: יום ראשון הרצון לקבל , יום שני הרצון להשפיע ,שלישי ורביעי כנ"ל, חמישי ושישי כנ"ל . יום שבת נשארה לבד. בא הבורא ואמר לה בך יש גם את הרצון לקבל וגם את הרצון להשפיע ולכן שבת היא יום מיוחד שבו מצד אחד יש מצווה לקיים תשמיש המיטה , יש מצווה לישון , יש מצווה לנפוש, כתוב : "שבת וינפש" , מה זה וינפש ? – בשבת אתה עושה נופש , אתה מענג את הנפש בשבת, ומצד שני יש מצווה בשבת ללמוד תורה , יש מצווה בשבת לדבר רק דיבורי קודש , מה הם דיבורי קודש – דיבורים של הרצון להשפיע , אסור לנהל משא ומתן ולכן גם אסור בשבת להדליק אש כי אש זה דין , דין זה הרצון לקבל , זה לא מאוזן עם הרצון להשפיע לכן אנחנו לא מדליקים אש בשבת , שבת היא יום האיזון המוחלט , לכן כתוב ששבת היא מקור הברכה , למה שבת היא מקור הברכה?


כי היא השורש של כל ימות השבוע שהם או הרצון לקבל או הרצון להשפיע ואדם צריך כל הזמן להילחם ברצונות שבתוכו , שבת היא מאזנת , היא מקור הברכה לכל שבעת הימים שבאים לאחר מכן.
וכשמשה נתן תורה בהר סיני הוא נתן את המצוות הלא שכליות כמו שבת , תפילין , וכו' הם לא הבינו למה אבל הם עשו – אמרו נעשה ונשמע וכאן חטאו הרבה הרבה חברה והם לא עושים וכשהם לא עושים הם בעצם מגבירים דינים על החסדים חלילה ואז החיים שלהם נראים כמו שהם נראים . כי בזכות המצוות , המצוות הלא שכליות הן כמו גלגלי עזר כדי לנסוע על האופניים , אתם לא ראיתם אף פעם בן אדם שנוסע באופניים – ילד נוסע על האופניים בלי גלגלי עזר קודם , כל ילד צריך גלגלי עזר בהתחלה אין מה לעשות , כך גם אנחנו בני האדם – התורה ניתנה לנו כי אנחנו רצינו להיות ברצון להשפיע , הבורא נתן לנו גלגלי עזר כדי להיות בזה כל הזמן וכל המהות של כל התורה והמצוות זה ואהבת לרעך כמוך , אין ספק בזה אבל האדם לא יכול להגיד אוקיי אז אני לא אניח תפילין או אני לא אשמור שבת כי אם הבורא אמר שצריך להניח תפילין ולשמור שבת – מי אתה שתנסה לעקוף את זה ותגיד אני צריך להיות רק בואהבת לרעך כמוך. הבורא אומר תניח תפילין , אתה מסייע לעצמך , זה הגלגלי עזר שלך . אבל מצד שני אומר האר"י ז"ל שהוא היה אחד מגדולי המקובלים שהיו אי פעם ביהדות , אומר
האר"י ז"ל אם אדם מקיים את המצווה של ואהבת לרעך כמוך בשלמותה זה כאילו הוא קיים את כל התורה כולה , זאת אומרת במילים אחרות הוא אמר אתה לא צריך להניח תפילין , כי אתה כבר מקיים את התורה , הרי כל התורה זה ואהבת לרעך כמוך.


אבל בגלל שאנחנו לא באמת מסוגלים לקיים את ואהבת לרעך כמוך בצורה מושלמת ורק מי שלמד ועבר את על התהליך – למד את כל הספירות וקיים את כל התורה והמצוות והגיע לשלמות של עצמו – אז הוא יכול לוותר על מצוות השבת והתפילין אבל מכיוון שאם אדם מגיע לדרגה הזאת של ואהבת לרעך כמוך ולהשתוות הצורה בצורה מוחלטת ושלמה , הוא כבר לא ירצה לעזוב את התפילין ואת השבת מהסיבה הפשוטה שהוא מבין שזה הדבר היחיד שמחזיק אותו כי אילו האורות , לכן התפילין הם שחורים כי האדם קולט את כל האור , הצבע השחור קולט את כל האור של התפילין ואדם מזדכך כמו שלמדנו בשיעורים הקודמים.
ולכן התורה שניתנה לנו בהר סיני יש בה ארבעה חלקים: פשט ,רמז, דרש וסוד, החלק הסוד זה החלק הזה שמסביר את טעמי התורה אבל לא חייבים ללמוד אותה , חייבים לדעת מה צריך לקיים ומה צריך לעשות. מצד שני בלי תורת הסוד, בלי חכמת הקבלה לא ניתן להבין את התורה.

כמו שלמדתם עכשיו דברים אחרים לגמרי , כמו שלמדתם בראשית ברא אלוהים את השמיים ואת
הארץ ויאמר אלוהים: יהי אור ויהי אור , איך היה אור אם לא נבראו עדיין המאורות ?
אז זה האור הגנוז כמו שהסברנו הרי ביום הרביעי נבראו המאורות , השמש נבראה ביום הרביעי
אז איך היה אור ביום הראשון ? כל הדברים האלה ועוד ועוד הרבה דברים שלא ברורים רק חכמת הקבלה יכולה להסביר.

לצפייה בקורס המלא לחץ כאן

סרטונים קצרים מכללת ואהבת לרעך כמוך

פייסבוק
אינסטגרם
טיקטוק
סאונדקלאוד
ספוטיפיי
וימאו
גוגל פודקאסטס
your image
Skip to content