קורס איזון הנפש: שיעור שמיני

האדם מורכב מחמישה חלקים : נפש , רוח, נשמה , חיה ויחידה. הנפש היא הנופש והיא רוצה לנפוש , היא רוצה לקבל ולאכול ושיהיה לה טוב , הרוח היא המקום הרציונלי שלנו , הרגשות שלנו , והבחירות שלנו. הנשמה היא החלק שחושב באמת , הרוח רוצה – זה הרצון להגשים את הייעוד , זה הרצון הגבוה , הנשמה זה המוח , המחשבות. שלושת אילו נמצאים בתוך גוף האדם והם נקראים על פי חכמת הקבלה אור פנימי – הנפש בכבד, הרוח במוח והנשמה במפתח הלב בין הנפש לרוח.

הנפש שהיא הרצון לקבל היא רוצה לעצמה כל הזמן רק לעצמה רק הרצון לקבל , הכל לעצמי . לכן כתוב " והדם הוא הנפש" , הדם שלנו הוא הנפש והחומר , ואיפה יש לנו הכי הרבה דם ? בכבד, לכן הנפש נמצאת בכבד .
הרוח – אדם יש בו רוח , כתוב: רוח ממללה , זה היכולת שלנו לדבר , הרוח זה החלק הזה עם החזון , החלק הרגשי שלנו , זה מה שהופך אותנו לאדם למעשה , זה האלטרואיזם שיש בנו , הרוחניות , הרוח , וכולנו אחד בזכות עולם הרוח שלנו.

לצפייה בקורס המלא לחץ כאן

בעצם הרצון לקבל זה הנפש והרצון לתת זה הרוח , פשוט. רוחניות – רוחניות זה אחד , אין אגו , אין נפרדות ברוח. הנשמה נמצאת בתוך הלב , באמצע, כי שניהם הנפש והרוח משדרות ללב ובאמצע במפתח הלב יש את הנשמה שהיא מאחדת בין הרצון לקבל לרצון לתת ואדם כל חייו צריך לאזן את כוחות הנפש שלו בין הרצון לקבל לרצון לתת לא לקבל יותר מדי , אדם לא צריך לאכול כל היום , אדם לא צריך להיות טבוע בתאוות , לא
לקיים יחסי מין כל היום , אדם לא צריך להיות טבוע ברצון לקבל או אכול ושתו כי מחר נמות , משפט נורא , אדם לא צריך לרמות אחרים בשביל לקבל – לא תרצח , לא תגנוב, לא תחמוד , אל תהיה ברצון לקבל בקטע רע.


אבל מצד שני אומרת לנו חכמת הקבלה – אל תהיה יותר מדי אלטרואיזם , קחו אותי למשל : אני מלמד בחינם את חכמת הקבלה , אבל אני לא שוכח שאני צריך להתפרנס , אז יש לי קורס תקשור – אני מלמד אנשים לתקשר , אני עושה להם את המצווה הכי גדולה בעולם , את הדבר הכי גדול בעולם אני נותן להם במתנה ואני מתפרנס מזה , אנחנו עושים משא ומתן , זה החלק של הגבורה שאדם צריך שיהיה לו. יחד עם זאת אני משקיע חצי חיים – חצי חיים אני מקדיש מעצמי לרצון להשפיע , כל מכללת ואהבת היא חינם. זה רק העבודה שלי בתור בן אדם פרטית אם אדם רוצה ממני תקשור – זה בתשלום – אני איתו בטלפון או שאני נפגש איתו אחד על אחד או מי שבא אלי לקורס תקשור , אני עובד איתו אחד על אחד ולכן אני ברצון לקבל כאן ואני גם ברצון להשפיע אבל אני לא
שוכח שאני צריך להתפרנס , אני מכבד את עצמי.


אז חצי חיים שלי מוקדשים לזולת וחצי חיים שלי מוקדשים בשביל הרצון לקבל , זה האיזון שאדם צריך לחיות בו.
זה הנפש / רוח ונשמה , האדם צריך להיות מאוזן ונקי וטהור בכל חלקי נשמתו כמו שלמדתם בקורס סוד הספירות של הספירות. וכעת אנחנו נתקדם ללמוד את ספירות חיה ויחידה שהם נקראים אור מקיף ורק לפני זה נסביר שהאשה היא הנפש היא הרצון לקבל , הגבר הוא הרוח , הרצון להשפיע והנשמה שביניהם , החיבור ביניהם , השלום ביניהם זאת הנשמה , הזוג צריכים להכניס נשמה אל תוך הקשר שלהם כלומר הם צריכים להכניס שכינה שזה הנשמה של הבורא כביכול וזה מה שנקרא איש ואשה זכו – שכינה ביניהם ואם איש ואשה לא זכו אז היא עזר כנגדו , היא משקפת לו את כל התכונות הרעות ויש ביניהם אש ואש , ה – י' וההא יוצאים החוצה ויש ביניהם אש ואש.

לצפייה בקורס המלא לחץ כאן

סרטונים קצרים מכללת ואהבת לרעך כמוך

פייסבוק
אינסטגרם
טיקטוק
סאונדקלאוד
ספוטיפיי
וימאו
גוגל פודקאסטס
your image
Skip to content