קורס איזון הנפש: שיעור שביעי

אז עצרנו בהאשה היא עזר כנגדו : לכן אפשר להבין כרגע את הכל. כתוב : " ויאמר אדוני אלוהים: לא טוב האדם לבדו , וייצר לו עזר כנגדו " על פי חכמת הפשט, מה ? בורא עולם חוזר בו ? איזה מין שטויות אילו , הוא לא ידע שהוא יצטער ושלא טוב היות האדם לבדו ? הרי זה לא הגיוני שהוא לא ידע , הוא בורא עולמות , אז מה הכוונה ?


עזר כנגדו הכוונה ויאמר השם אלוקים לא טוב היות האדם לבדו , לא טוב היות החסד לבדו , החסד הוא לא חסד גמור בלי הגבורה ולכן הוא ברא לו עזר כנגדו כדי שהלחם יהיה לחם עבודה ולא לחם חסד ולחם עבודה הוא לחם מושלם ושלם כמו שלמדנו בשיעורים הקודמים ועכשיו תלמידים יקרים הכל מתחבר לכם , לכן עזר כנגדו האשה , מה הכוונה עזר כנגדו ? – או שהיא תהיה עזר או שהיא תהיה נגדו.

לצפייה בקורס המלא לחץ כאן

מה זה עזר כנגדו ? אלא: אם האדם הוא בבחינת עזר והוא הרצון להשפיע אז אשתו תהיה עזר , היא תעזור לו לעשות את הדבר הזה , להשפיע והם יחיו
בגן עדן אבל אם הגבר , הזכר הוא לא שומר תורה ומצוות , הוא באגו , הוא לא ברצון להשפיע , הוא גונב , כועס , מקלל אז היא תהיה נגדו ומה הכוונה היא תהיה נגדו? היא תשקף לו – היא תהיה נגדו , מולו והיא תשקף לו את כל התכונות השליליות שלו ואז הוא יסבול מזה ואז יכול להיות אחת משלוש אופציות: או שהוא יחזור בתשובה , מה הכוונה יחזור בתשובה – יגיד את יודעת מה אשתי היקרה – צודקת , אני לא בסדר , אני אתקן את דרכי.


או שהוא אומר : תפסיקי לבלבל לי את המוח וכ' ואז הם נפרדים כי היא לא מוכנה לוותר ואז יש גירושין בעולם , כי הגבר הוא ברצון לקבל , הוא לא יודע להקשיב לאשתו , הוא לא יודע להיות בחסד , הרי הבורא ברא את האשה כדי שהגבר ידע להתנהג בחסד בתוך הבית ואם הוא יתרגל להתנהג בחסד בתוך הבית אז אשתו תהיה מאושרת שבאדם , זה כמו מעבדה קטנה, הבורא ברא לנו מעבדה קטנה בתוך הבית : בית פרטי שאתה חי עם אשתך ואתה צריך להיות בחסד ועל ידי זה שאתה בחסד עם אשתך , אתה מתרגל להתנהג בחסד ואז כשאתה יוצא מהבית אתה נישאר עם החסד העולם . והאשה מאזנת אותך לא להיות בחסד מדי לכן היא גבורה , והאשה משקפת לך את מי שאתה את כל האופי שלך גבר גבר ולכן אם אתה תקבל את השיקוף ממנה ולא תילחם בזה אתה תהיה גבר מאוזן ,גבר שלם , גבר טוב . ואם אתה לא תקשיב , אתה חושב שאתה תצליח להתחמק ? ממש לא – אתה לא תצליח להתחמק , הבורא יישלח לך אשה נוספת , אם אתה חושב להתגרש ולהתחמק שהאשה הנוספת
שתעשה לך את אותו הדבר. בכל מקרה נשים יוצאות אילו שמתקנות את הזכר – כך או אחרת.


אז שלוש אופציות – או שהגבר מתקן את דרכיו ויש שלום בבית , או שהגבר בורח או שהגבר נשאר ואז הוא חי בגיהינום בגלל התכונות השליליות שלו . כתוב אם יש לאדם אשה רעה , אינו רואה פני גיהינום , למה זה כתוב ? כי הוא חי בגיהינום , כי היא כל הזמן משקפת לו את התכונות השליליות שלו והתכונות השליליות זה גיהינום , אתה חתיכת *רא כי כך וכך . ולכן כתוב שאם איש ואשה זכו – שכינה ביניהם כלומר הם בתורה ולכן האשה החרדית יושבת בבית והגבר הולך ללמוד תורה – את הרצון להשפיע וכשהם חיים על פי הרצון להשפיע ועל פי האיזון כי התורה היא איזון והיא ברצון להשפיע והיא רק דבר טוב עזבו את כל מה שלמדתם על החרדים .
לכן כשאנחנו ברצון להשפיע , הגבר נמצא ברצון להשפיע אז הם איש ואשה. אבל אם הם לא , אם אין ביניהם את הרצון להשפיע אז הי' וההא יוצאות החוצה והם אש ואש והם במריבה אחד עם השני.


ולכן אשה צריכה לטבול במקווה כדי שלא יהיה לה דם , לטהר את הדם שלה , סופרים שבעה ימים , מטהרים את הנשמה על ידי שבעה ימים , ואז טובלים במקווה , מקווה זה חסד – כדי שיהיה חסד בבית , כדי שישלוט אנרגטית בבית החסד ולא הדין . אילו הטקסים הללו שאנחנו כל כך נגעלנו מהם בתור חילונים , כשלומדים את זה לעומק אנחנו אומרים – בונה אצל החרדים יש משהו ואנחנו כל הזמן ברחנו לחכמות אחרות : חכמת המזרח או
הרותה – לטהר את הבית עם כל מיני דברים ולשטוף את הבית עם מי ים , הכל אמת , הכל אמת אבל יש פה מצווה מדהימה וכך כל מצווה ומצווה בעומק שלה זה שלום ושלום זה ואהבת לרעך כמוך והשלום והחיבור בינך לבין רעך . זה הסוד הקבלי בין איש לאשה . עכשיו שימו לב לדבר מדהים : איש הוא רוח , אשה היא נפש.


הנפש נמצאת בכבד, הרוח נמצאת בראש, הנפש משדרת אל חלק הימין של הלב , והרוח משדרת אל החלק השמאל שבלב , והנשמה נמצאת במפתח הלב , הנשמה היא האיזון בין הנפש מה זה נפש? שהיא רוצה לנפוש , מה זה רוח ? כל החלק ההומני , החשיבתי והרצון להגשים והנשמה מאחדת ביניהם.

לצפייה בקורס המלא לחץ כאן

סרטונים קצרים מכללת ואהבת לרעך כמוך

פייסבוק
אינסטגרם
טיקטוק
סאונדקלאוד
ספוטיפיי
וימאו
גוגל פודקאסטס
your image
Skip to content