קורס איזון הנפש: שיעור רביעי

למדנו בשיעורים קודמים על המצוות השכליות – כבד את אביך ואת אימך וכו' איך הכל זה ואהבת לרעך כמוך , להגביר חסדים על הדינים כל הזמן , אז מהן מצוות לא שכליות? מה הקשר בין תפילין לבין ואהבת לרעך כמוך ?
אז שימו לב בקצרה: כשאנחנו מניחים תפילין אנחנו קושרים את יד שמאל על יד ימין , קושרים את יד שמאל אנחנו
בעצם קושרים את הרצון לקבל שזה מדהים כי זאת המטרה שלנו בעולם ,ולכן התפילין הם שחורים , הצבע השחור על פי חכמת הצבעים.

הצבע השחור הוא צבע שקולט את כל הצבעים כולם , הצבע הלבן הוא לבן כי הוא קולט את כל האור ומוציא אותו בחזרה לכן לבן הוא אור טוב אור נקי כי כל מה שהוא מקבל הוא מעביר בחזרה לבורא , הלבן לא סופג כלום לעצמו , אין לו אגו , הוא צינור נקי להעברת מידע, לכן יש עניין להתלבש כל הזמן בלבן , לכן אני החלפתי את הבגד שלי מהשיעורים הראשונים. והצבע השחור לעומת זאת זה צבע שהוא קולט ולא פולט כלום והוא מאד הרצון לקבל לכן היום נחשב חסד והלילה נחשב יצר הרע , נחשב דין , יום זה חסד לילה זה דין כי השחור הוא גבורה , הוא קולט הכל לעצמו ולא נותן כלום , הוא באגו ואנחנו כאן כדי כל הזמן להגביר חסדים על הדינים על הזמן .

לצפייה בקורס המלא לחץ כאן


אז שימו לב אחי ואחיותי היקרים : תפילין – כשאנחנו מניחים תפילין אנחנו קושרים את יד שמאל, קושרים את הרצון לקבל. מקווה – כשלאשה יורד דם , יש לה את הרצון לקבל , האשה היא ספירת הגבורה והיא בצבע
האדום, כשלמדנו את תורת הצבעים למדנו שלבן זה חסד וגבורה זה דין ודם זה אדום , האשה למדנו שהיא ספירת גבורה ולכן היא מורידה דם לכן היא מוציאה דם ולכן הגבר הוא מוציא זרע לבן ולכן האשה מוציאה דם אדום כי הם במהויות שלהם שונים. והאשה אחרי שיוצא ממנה דם אדום היא צריכה להיכנס למקווה , היא צריכה לספור שבעה ימים , שבעה ימים זה סוד הטיהור : יש שבעה ימים בשבוע ואז שבת מטהרת אותנו.

אחרי שהאשה מסיימת את המחזור היא סופרת שבעה ימים נקיים ואז היא טובלת במים המים הם סוד החסד, העולם זה סוד החסד לכן בספר בראשית כתוב :" ולמקווה המים קרא ימים" ואז כתוב ותיראה היבשה , היבשה לא הייתה. על פי חכמת הקבלה אין 4 יסודות יש שלושה יסודות : מים אש ואויר , על פי חכמת הקבלה העפר זה לא ייסוד אלא תולדה של ייסוד המים כי קודם כל " עולם חסד ייבנה " , העולם נברא קודם כל מים ואז המים הלכו למקום אחד ואז תיראה היבשה . זה לא ייסוד קיים, זה לא ייסוד כמו האש המים והאויר שנבראו אלא הייבשה נבראה אחר כך מתוך המים – כך על פי חכמת הקבלה, נאריך בזה בהמשך. ולכן האדמה היא בסוד הצבע האדום והשמיים כחולים , השמיים שופכים מים על האדמה ויוצאת בראיה חדשה -יוצאים עצים , פרחים , דשא , הם תולדה של האדמה זה היילודה של העולם זה כמו זעיר אנפין ששת הספירות האחרות , זה כמו הבן , אבא ואמא מתחברים ונוצר בן , חכמה משפיעה לבינה ,החכמה עוברת לבינה כמו השמיים שמזריעים על האדמה ואז האדמה מוציאה דשא כמו האשה שמולידה ילד. אותו דבר גם השמיים והארץ וככה גם גבר ואשה. ועל פי חכמת הקבלה האשה טובלת אחרי שבעה ימים נקיים , יש לה דם ואז היא צריכה להיכנס למים והיא מגבירה כל הזמן את החסד על הדין ולכן זה הזמן שמותר לקיים יחסי מין בין גבר לאשה על פי חכמת הקבלה , סודות עמוקים ביותר ולכן הגבר והאשה לא נוגעים ביניהם בתקופה הזאת של הדין כי זה לא בריא להכניס דין לתוך הבית , למה? מכיוון שכתוב איש ואשה – א , י , ו – ש / ו א , ש ו – ה , תכף אני אגע בזה אני אגע בזה בשיעור הבא , בינתיים אני רוצה להסביר לכם עוד כמה מצוות שבעצם מוכיחות שכל מטרת התורה היא להגביר חסדים על הדינים כדי שנהיה כל הזמן בואהבת לרעך כמוך , כשאדם מגביר את החסד על הדין ומתקן את 49 הספירות הוא מאוזן בהן והוא ברצון להשפיע , הוא מקבל עזרה מהתורה והמצוות להשפיע כל הזמן בגלל שהחומר מושך אותנו כל הזמן כלפי מטה ,
כלפי האגו , אנחנו צריכים עזרה מלמעלה , בגלל שלבני ישראל היה את הרצון להשפיע הוריד להם הבורא את התורה שעוזרת לאדם להיות ברצון להשפיע וזה מה שנקרא אור חוזר : האדם רצה והבורא נתן ואנחנו בני ישראל הצאצאים של ישראל צריכים ללמד את חכמת הקבלה לכל העולם כולו וזאת הסיבה שהגויים כועסים על היהודים למה הם לא מפיצים את חכמת הקבלה , זה בחלק הנסתר העמוק.
וזה לדוגמא היניין עם המקווה למה אשה טובלת במקווה , למה זה 40 סיעה , להכל יש הסברים מדויקים ומפורטים על פי חכמת הקבלה , דברים נוספים הם לדוגמא : קעקועים: אסור לעשות קעקועים על פי חכמת הקבלה כי זה לקדש את הגוף שגם ככה הוא חזק , אין צורך לקדש אותו , צריכים לעשות פעולות שעוזרות להגביר חסדים על הדינים , גם בבית המקדש שנקרא בית השלום : " וביתי בית תפילה יקרא לכל העמים ", בית המקדש הוא היה לכל העמים – לא רק ליהודים והמטרה של בית המקדש היה להשכין שלום בעולם.

איך בדיוק? על ידי זה שהיו שורפים שם קורבנות , שורפים את הרצון לקבל ושופכים שם דם והאש שהיא דין נשרף ועולה בצורת עשן לבן , כתוב שכשהיה שלום בין עם ישראל והיה שלום עולמי בזכות בית המקדש אז היה כתוב שהעשן היה עולה ישר עד לשמיים והרוח לא הייתה מזיזה אותו , היה עולה כמו ארובה כדי להגיד שיש קו ישיר של חסד בין העולם לבין הבורא ומי עושה את זה ודווקא האש שהיא נשרפת , הגיהינום , היא שורפת את הרצון לקבל והאדם כנוע כלפי הבורא כלפי הרצון להשפיע ורוצה להיות כמוהו אז הוא זוכה לתקן את עצמו ולנקות את עצמו ולעלות כלפי מעלה ולכן האדם נקרא מקדש כי האדם צריך לעשות שלום בין הרצון לקבל לבין הרצון לתת וצריך להגביר את הרצון להשפיע ולהגביר חסדים על הדינים ועל כן ניתנה תורה וניתנו מצוות , מצווה מלשון חיבור תורה היא דרך שלנו , דרך החיים שלנו , ההוראה שלנו כדי שנחייה בגן עדן כאן עלי אדמות.

לצפייה בקורס המלא לחץ כאן

סרטונים קצרים מכללת ואהבת לרעך כמוך

פייסבוק
אינסטגרם
טיקטוק
סאונדקלאוד
ספוטיפיי
וימאו
גוגל פודקאסטס
your image
Skip to content