קורס איזון הנפש: שיעור שלישי

בשיעורים הקודמים למדנו שהבורא הוא טוב ורוצה להיטיב , ברא גבר ברא אשה , האשה היא שיקוף שלו , תכף אנחנו גם נעמיק בזה יותר ויש את ספירת התפארת , הסברנו שהתורה הגיע לבני ישראל , הרצון להשפיע בשיא התגלמותו , הסברנו שלא ניתן לדבר בכלל תורה בלי שלומדים את חכמת הקבלה – כמו שכתוב יהי אור ויהי אור שזה האור הגנוז , שהקדוש ברוך הוא גנז את זה לצדיקים , צדיקים הם אנשים שיש להם את הבחינה של ואהבת לרעך כמוך והם מאוזנים כמו שהתורה מחייבת אותנו ואז הם זוכים לאור שנקרא האור הגנוז והם מדיומים ומתקשרים.

חשוב להבהיר שלא כל המדיומים והמתקשרים הם נקיים טהורים צדיקים וטובים – איך זה מסתדר עם מה שאני אומר אני אסביר בהמשך אבל בגדול כדי להיות מדיום ולראות מושג שנקרא אצל החרדים רוח הקודש ובטוח שגם אצל המוסלמים והנוצרים והדרוזים והבודהיסטים אצל כולם יש מושג כזה שנקרא רוח הקודש בשפה כזו או אחרת , במילים כאילו ואחרות , אצלנו זה נקרא תקשור , כדי להשיג את הכוחות האלו אנחנו צריכים רק על ידי ואהבת לרעך כמוך ובזכות זה מגיעים לדרגה של לעצום את העיניים ולראות מקצה אחד של העולם עד לקצה השני ולראות ולדעת הכל בעיניים עצומות.

איך זה מסתדר עם זה שיש רשעים שהם מתקשרים אני אסביר בהמשך אבל בגדול התורה היא תורת האיזונים והיא מלמדת אותנו איך להיות טובים טהורים ונקיים יותר , איך להיות אנשים טובים יותר . בואו נדבר על המצוות: למדנו שאדם צריך להגביר חסדים על הדינים זה התפקיד שלנו – ואהבת לרעך כמוך – אהבה היא מידת החסד, כמוך מידת הדין ורעך הוא החיבור ביניהם , החיבור בין החסד לדין – ואהבת לרעך כמוך בין תאהב את החבר שלך אבל אל תשכח את עצמך כי יש כמוך ורעך הוא כמוך , אתם למעשה אותו אחד ותאהב אותו כמו שאתה אוהב את עצמך כי הוא כמוך.

לצפייה בקורס המלא לחץ כאן

וכל הזמן אנחנו מונעים מאגו , אנחנו מאד מאד מונעים מאגו , האדם כל הזמן צריך להגביר חסדים על הדינים , כל הזמן לעבוד על עצמו ובגלל שהחומר , הטבע מושך אותנו כלפי מטה , אנחנו רואים את החומר, עולם הרוח נסתר מאתנו , המילה עולם מלשון העלם שהבורא נעלם בו ונורא קל להתפתות לגנוב לכן כתוב :"והשוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים " – השוחד של החומר של העולם הזה זאת הכוונה השוחד , העולם הזה הוא משחד אותנו ואדם הוא כל כך משוחד שאפילו צדיקים בעולם הזה יכולים לסלף את דבריהם הצדיק כל הזמן אומר דברי אמת והחכם הוא חכם , אומרים שחכם הוא חכם בראיה , יש לו עיניים חכמות , לאדם חכם אומרים שיש לו עיניים חכמות. "יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים" , השוחד של העולם הזה ובאה התורה ומלמדת אותנו איך לחיות נכון , איך להגביר חסדים , התורה היא בעצם ספר ההוראות שלנו , איך לחיות ולהיות אנשים טובים יותר כי אנחנו צריכים כל הזמן כלי עזר כדי להיות אנשים טובים יותר .
התורה והמצוות הם כמו גלגלי עזר לנסוע ישר כדי שלא לסטות מהדרך ולא ליפול , לדוגמא: כבד את אביך ואת אימך , למען יאריכון ימיך, איש אימו ואביו תיראו – צריך לכבד את ההורים ולירוא אותם – יראת כבוד לא יראת פחד , למה כתוב כבד את אביך ואז את אימך , כי האדם מכבד יותר את אימו מאשר אביו באופן טבעי ולכן כתוב כבד את אביך , קודם כל כבד את אביך כדי לאזן בין הדברים , וכתוב איש אימו ואביו תיראו , למה כתוב קודם אם ? – כי לאדם יש נטייה לירוא קודם מהאב לכן התורה מדגישה קודם את האם כדי להשוות ביניהם ולכן כתוב כבד את
אביך קודם את אביך וביראה כתוב קודם כל אימו .
וזה כלום – כתוב לא תגנוב , לא תחמוד בית רעך וכל אשר לרעך , לא תרצח , לא תיקום , לא תיתור , וראית את חמור שונאך רובץ תחת המשא , אם יש חמור – אתה רואה בן אדם הולך עם חמור ואתה רואה שלחמור כבד , תעזור לו להוריד את הדברים מהחמור , יש בזה סודות קבליים ענקיים .
על פי חכמת הפשט אם אדם רואה את החמור של החבר שלו וש לו משקל גדול וצריך להוריד תעזור לו להוריד , תהיה בחסד. התורה מלמדת אותנו להיות כל הזמן בחסד ובנתינה , עוד נתינה , עוד חסד , מזכירה לנו ומבחינת תורת הקבלה – זה הרבה יותר עמוק אם תראה את חמור שונאך – זה החומר ,אפילו אם אתה שונא אותו , ויש עליו חומר וכבד לו השנאה הזו כבדה עליו , אם הוא באגו – תעזור לו , הוא רוצה להתקרב לבורא כי הוא שונא את החמור שכבד לו זוהי חכמת הקבלה ותעזור לו . מדהים , חכמת הקבלה היא מדהימה. אז בעצם התורה כל הזמן מלמדת אותנו ומזכירה לנו איך לחיות מאוזן יותר .

לצפייה בקורס המלא לחץ כאן

סרטונים קצרים מכללת ואהבת לרעך כמוך

פייסבוק
אינסטגרם
טיקטוק
סאונדקלאוד
ספוטיפיי
וימאו
גוגל פודקאסטס
your image
Skip to content