קורס איזון הנפש: שיעור שני

שלום וברכה , זה שיעור מספר 2 בקורס מיוחד מאד ואני רוצה לומר לכם כך: הסתכלו סביבכם ותראו עד כמה טוב הבורא – אתם נמצאים עכשיו לבד בחדר סביר להניח , שומעים את ההרצאה הזאת , אתם מכינים אוכל או יש לסביבכם אוכל , נמצאים בעולם פשוט נפלא פשוט נהדר שאנחנו נהנים מטובו של הבורא .
כשאנחנו קיבלנו את התורה בהר סיני קיבלנו אותה בגלל שהיה לנו את הרצון להשפיע וזה נקרא בני ישראל שהיה בהם את הרצון להשפיע.
בני ישראל קיבלו את התורה ביום ה- 50 , ביום הזה זה היום שבו בני ישראל היו מתוקנים ב100 אחוז , כולם הפכו להיות מדיומים בבחינה של ואהבת לרעך כמוך בכל יום הם עבדו על תת ספירה אחרת ואיזנו אותה להיות בחינת ואהבת לרעך כמוך כמו שאתם עשיתם בקורס הקודם . וכשבני ישראל הגיעו למצב של איזון מוחלט כולם בייחד והיו בהשתוות הצורה כלפי הבורא והיו ברצון להשפיע והיו בבחינת ואהבת לרעך כמוך בצורה נקייה וטהורה – הם זכו כולם לקבל במעמד הר סיני את התורה .

לצפייה בקורס המלא לחץ כאן

מי זה משה ? מה זה הר סיני? מה זאת התורה הזאת? שימו לב , מדהים ביופיו על זה נאמר בפסוק : "מלך ביופיו תחזנה עיניך". על משה נאמר :" והאיש משה ענו מאד מכל האדם אשר על פני האדמה"
נתחיל מזה שאין שום דת בעולם שסותרת שהיה מעמד הר סיני , כולם מסכימים שהיה מעמד הר סיני אבל הם טוענים , הם טוענים שהבורא החליף אותנו בנקודת זמן מסוימת – את היהודים ובחר בעם אחר מפני שבני ישראל לא קיימו את התורה והמצוות.
נתחיל בזה שישראל ויהודים הם שני דברים נפרדים : ישראל הוא כל מי שרוצה להתקרב לבורא ויהודי הוא צאצא של אותו ישראל , היהודים של ימינו חלקם חרדים וצדיקים וטובים וחלקם לא מקיימים את התורה ואת המצוות והם בני ישראל – הם הצאצאים של ישראל ולכן יש מלחמות בעולם כי כל מי שהוא לא צאצא של ישראל , בתוך תוכו , בנפשו יודע שליהודים האלו יש את כל הכלים להציל את העולם. בואו נדבר קצת על היהודים בימינו ותכף נחזור לנושא של מעמד הר סיני. " האיש משה עניו מאד מכל האדם אשר על פני האדמה " , דווקא האיש שהוא העניו מאד מכל אדם שעל פני האדמה , האיש הכי ענו בעולם , הוא זה שהביא את התורה את הדבר הגבוהה ביותר בעולם , למה? כי הוא הגיע למצב של השתוות הצורה ברמה הגבוהה ביותר אז התקשור ירד עליו בצורה
נקייה וטהורה , מה זה התקשור הזה ? זה המידע , התורה זה בעצם תורת האיזונים , היא התורה שמלמדת אותנו איך לחיות בהשתוות הצורה כלפי הבורא , להיות מאוזן בכל עשרת הספירות ולחיות בגן עדן עלי אדמות ולכן דווקא משה שהיה האיש הענו מאד מכל האדם אשר על פני האדמה הוא זה שהביא את התורה כי הוא היחיד שהבין את התורה מדעתו בעצם ואז התקשור היה נקי דרכו , היה כל כך נקי שכל הצינור , המידע האור עבר דרכו והוא כתב את התורה בעצם מתקשור .
והתורה היא מלשון הוראה – תורה לך את הדרך ובתורה , ומה יש בתורה ? איך ללכת בדרך האמת הישר והטוב , ומה כתוב בתורה ואם את שבתותי תשמרו ואת מצוותי תשמרו ואם עשיתם , והריקותי לכם ברכה בלי די ויהיה לכם גשם והכל יהיה טוב , ונתתי עשב בשדך לבהמתיך ואכלת ושבעת וכו' … " ומה יקרה אם לא תשמרו תורה ומצוות ? והיה מכות וסופות רעמים וקללות וכתוב , יש ממש ספר וזאת הברכה וזאת הקללה – מי שעושה את רצון הבורא והולך בדרך התורה והמצוות הוא בברכה ואם לא – בקללה ופה השתרבבה טעות שאומרים שהבורא הוא רע ופה השתרבבה הטעות שאומרים שהחרדים מפחידים למה ? כי כתוב במפורש מי שלא הולך בדרך התורה והמצוות נכנס לגיהינום , מקבל עונשים. ומה הכוונה ? שמי שהוא לא בבחינת הרצון להשפיע בא משה רבינו הוריד תורה , את תורת האמת , תורת האיזונים , תורת הנפש שלנו , שאם האדם הולך בדרך התורה והמצוות , מה זה מצווה? מצווה היא מלשון חיבור , צוותא , אם האדם הוא בחיבור, אם האדם הוא בואהבת לרעך כמוך, אם האדם הוא נקי עם עצמו ועם הזולת אז הוא חי בגן עדן ואם הוא חי בגן עדן זאת הברכה – המעשים שלו הם הברכה.
ואם האדם לא באיזון והוא בכעס ובאגו ובשנאה ובפירוד , גונב ומקלל ולא מכבד את ההורים שלו… אז הוא חי בגיהינום ואז הוא חוטף את כל הקללות ולכן דווקא משה נתן תורה כי הוא האיש העניו מאד הוא נקי מאד להגיד בדיוק את האמת ואת האיזון של העולם שלנו והתורה ניתנה דווקא בהר הנמוך ביותר , הר סיני הוא הר מאד נמוך , מי שהיה שם יודע , יודעים איפה זה הר סיני – ההר הכי נמוך באזור. למה ?
כי הוא היה עניו , סמל הענווה , התורה הגדולה הזו יורדת רק למי שעניו , זה רמז , קיבלנו רמז איך לחיות על פני כדור הארץ , להיות בענווה.
בשיעור הבא אנחנו נדבר על גויים , על יהודים , על התפקיד של היהודים בעולם , מה זה גוי , למה יש מלחמות בעולם , למה הגויים שונאים את היהודים ומה אנחנו צריכים לעשות כדי לחיות כאן בגן עדן.

לצפייה בקורס המלא לחץ כאן

סרטונים קצרים מכללת ואהבת לרעך כמוך

פייסבוק
אינסטגרם
טיקטוק
סאונדקלאוד
ספוטיפיי
וימאו
גוגל פודקאסטס
your image
Skip to content