קורס איזון הנפש: שיעור עשירי

הבורא הוא טוב ודרכו של טוב הוא להיטיב ולכן הוא ברא את האדם כדי להטיב לו . אבל אם האדם עושה את רצונו של הבורא , דרך אגב אני יודע שאמרתי שבשיעור הזה נלמד על חיה ויחידה , אני מלמד קצת שונה , אני חושב איך ללמד אתכם כי זה קצת מורכב , לא קל לי ללמד אתכם האמינו לי , אני באמת באמת עובד המון המון שעות כדי ללמד אתכם בצורה ברורה ופשוטה שיהיה מאד פשוט לכולם, אבל אני עובד קשה בשביל זה ולפעמים אני מוצא את עצמי אומר רגע אני אלמד אותם קודם את זה ואחרי זה את זה. חסד זה צד ימין , גבורה זה שמאל וספירת התפארת היא באמצע והיא השלום שבין החסד לגבורה והיא גם נקראת ספירת הרחמים , מה זה רחמים? חסד אומרת אני נותן לך כי אני אוהב אותך ולא עושה חשבון אם מגיע לך או לא מגיע לך , גבורה אומרת תשמע מתוק מגיע לך – תקבל , לא מגיע לך – לא תקבל.

לצפייה בקורס המלא לחץ כאן

רחמים אומרת אפילו שלא מגיע לך אני אתן לך כי אני אוהב אותך, היא לא מתעלמת ממגיע או לא מגיע אלא יודעת ואומרת – לא מגיע לך אבל אני אתן לך כדי שתדע לתקן את עצמך להבא ותשמור על התיקון , כך גם מתנהל איתנו בורא העולם . בזכות האשה האדם יכול לחזור בתשובה , אדם בלי האשה היה חי על פני כדור הארץ איך שהוא רוצה , באה האשה ומשקפת לו את מי שהוא ובזכות זה הוא חוזר בתשובה , מה זה חוזר בתשובה? הוא חוזר לרצון להשפיע , הוא חוזר לרצון לתקן בזכות האשה ולכן האשה היא חשובה על פני כדור הארץ ולכן האשה היא נשמה מתוקנת יותר ולכן האשה צריכה לקיים פחות מצוות מהגבר כי היא נשמה מתוקנת יותר ועיקר התיקון הוא אצל הגבר , לכן האשה שולחת את הגבר ללמוד תורה .
זה פשוט מדהים כשמלמדים את התורה ככה זה פשוט מדהים , חכמת הקבלה מסבירה את הכל אחרת .

אנחנו כיהודים היינו צריכים מזמן להפיץ את חכמת הקבלה וללמד את הגויים , בני ישראל היו צריכים לעשות את זה וללמד את הגויים , להיות אור לגויים , ללמד אותם מה זה הרצון להשפיע ובמקום זה היהודים למדו את הכחמה הזו לעצמם , הם היו נפש רוח ונשמה , הם היו הרצון לקבל , הרצון להשפיע ותפארת , חזרו בתשובה נבראה התשובה והקדוש ברוך הוא ריחם עליהם אבל איפה ספירות חיה ויחידה ? שספירת חיה זה האלטרואיזם במלוא התגלמותו.
חיה ויחידה הן אורות שנקראים אורות מקיפים , הם לא נמצאים בגוף האדם כמו נפש רוח ונשמה כמו שלמדנו קודם , הם נמצאים מעל גוף האדם , מסביב לו , החיה נכנסת אל תוך הקודקוד של הגבר , איפה שמניחים תפילין , שתינוק נולד יש לו חלק בקודקוד של הראש שהוא רופס וגם לנו החלק הזה יותר רגיש מכל הגולגולת עצמה שהיא חזקה , זה חלק יותר רך, בחלק הזה אנחנו מניחים תפילין , בחלק הזה נכנסת החיה לתוך גוף האדם ויוצאת בתור שיערות , החיה מביאה את עצמה לידי ביטוי על ידי השערות על פני כדור הארץ. אבל היא יוצאת , היא נכנסת דרך הגולגולת ויוצאת . אם החלק שנקרא חיה הייתה נשארת בתוך גוף האדם – האדם היה חי לעולם , מלשון חי , חיות. נפש רוח נשמה חיה ויחידה – ראשי תיבות נרנח"י בשפה הקבלית.

האדם הראשון שהוא אכל מפרי עץ הדעת , כתוב שבאותו רגע נגזרה עליו המיתה (מלשון מוות) נגזרה עליו המיתה , למה ? כי החיה והיחידה יצאו לו מהגוף , תכף אנחנו נסביר בשיעור הבא , הסברתי לכם את זה קצת בנקודתיות ,אנחנו נמשיך תכף שנסביר את זה קצת יותר לעומק , אני רוצה שתעשו שכל ותבינו את זה מסודר אחד לאחד.

לצפייה בקורס המלא לחץ כאן

סרטונים קצרים מכללת ואהבת לרעך כמוך

פייסבוק
אינסטגרם
טיקטוק
סאונדקלאוד
ספוטיפיי
וימאו
גוגל פודקאסטס
your image
Skip to content